معرفی سامانه آبونمان

از طریق سامانه آبونمان، ساکنین مجتمع ها می توانند بدون نیاز به کامپیوتر و اینترنـت، به کمک تلفن یا موبایل از مبلغ شارژ خود مطـلع شده و آن را به سهولت، همانند سایر قبوض شهری از کلیه درگاه های بانکهای عامل پرداخت نمایند.

ایده طراحی سامانه آبونمان

معرفی سامانه آبونمان

مشکلات موجود در حوزه مدیریت ساختمان‌ها، شرکت سرمایه گذاری همگامان تجارت ، ارائه‌دهنده خدمات نوین فناوری اطلاعات به سیستم‌های بانکی کشور، را بر آن داشت تا برای اولین بار، سامانه‌ای با نام تجاری آبونمان(در لغت به معنای هزینه اشتراک)، طراحی و پیاده‌سازی نماید که با برقراری ارتباط میان مدیر، ساکنین و بانک، چرخه سنتی و دشوار مدیریت ساختمان‌ها را آسان و پرداخت شارژ را به نهایت سادگی و اطمینان برساند.
سامانه جامع و یکپارچه مدیریت ساختمان و شهرک های صنعتی (آبونمان) با قابلیت محاسبه، تولید و پرداخت قبوض شارژ همانند سایر قبوض شهری نظیر آب، برق، گاز، تلفن ثابت و تلفن همراه، به روش واردکردن شناسه قبض و شناسه پرداخت با استفاده از تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب و از طریق تمامی درگاه های بانکی مانند تلفن بانک، موبایل بانک، اینترنت بانک، خودپرداز،POS … و با بهره گیری از پیشرفته ترین، به روز ترین و امن ترین متد طراحی نرم افزار تحت وب، پیاده سازی و تولید گردیده است، تا بدین طریق، ساکنین محترم بتوانند بدون مراجعه به مدیران یا نمایندگان آنها و بدون نیاز به حضور در شعب بانکی، نسبت به پرداخت ‌شارژ ساختمان خویش اقدام نموده و رسید یا کد پیگیری دریافت نمایند و همچنین نوع‌ درگاه پرداخت، تاریخ، ساعت، مبلغ پرداخت‌ شده و شرح پرداخت شارژ را در سامانه و پرینت حساب بانکی خود مشاهده ‌کنند. این روش پرداخت شارژ باعث می گردد تا نگرانی های ناشی از پرداخت به موقع و نگهداری و حتی مفقود شدن رسید شارژ بر طرف شود.


اهداف سامانه آبونمان

اهداف سامانه آبونمان در دو بخش مدیریت و ساکنین جای می گیرد. در بخش مدیریت، امکان گزارش گیری و مشاهده کلیه موارد از قبیل مانده شارژ، هزینه ها، درآمد ها، درخواست های ساکنین، اطلاع رسانی و محاسبات مالی قابل توجه است. در بخش ساکنین، هدف اصلی آبونمان یکپارچه کردن فرایند جاری و مالی مجتمع‌ها می باشد که در کنار انجام این مهم، کلیه چرخه‌های کاری مجتمع‌ها نیز مکانیزه می‌گردد.

با استفاده از این سامانه کلیه امور ذیل به صورت خودکار، یکپارچه و بدون نیاز به حضور مدیر و ساکنین در محل و زمانی خاص، قابل انجام خواهد بود:

– محاسبه شارژ ساختمان بر اساس سیاست‌های مدیریت نظیر محاسبه بر اساس متراژ، نفر، تعداد واحد، طبقه و مبلغ ثابت یا ترکیبی از آنها
– اطلاع‌رسانی مبلغ شارژ به ساکنین از طریق موبایل، ایمیل و ثبت پیام در سامانه
– پرداخت مبلغ شارژ واحدها به مدیریت ساختمان بدون حضور فیزیکی از طریق بانک‌های عامل
– ارائه رسید بانکی پرداخت شارژ، به همراه ثبت همیشگی جزئیات تراکنش در سوابق سامانه و حساب بانکی ساکن که قابل دسترسی و پرینت مجدد می باشد.
– واریز مبالغ دریافت شده توسط بانک به حساب مدیر ساختمان، و ثبت همیشگی جزئیات تراکنش و شماره واحد پرداخت کننده در سامانه و حساب بانکی مدیر
– اطلاع‌رسانی پرداخت شارژ هر واحد به مدیر ساختمان، از طریق موبایل، ایمیل و سامانه
– ارسال پیام اخطار به صورت خودکار به ساکنین در صورت عدم پرداخت شارژ